Öğretimin içeriği, öğrenenin ihtiyaç ve motivasyonu, fiziksel ve çevresel koşullar, zekâ ve hazırbulunuşluk, seçilen öğretim stratejileri ve yöntemler gibi birçok faktör öğrenme sürecinin verimlilik ve kalıcılık düzeyini etkilemektedir. Öğrenme sürecinin öğretmene bakan yönleri arasında alan bilgisi, pedagoji, mesleki tecrübe ve yeterlilikler yer almaktadır. Öğretmen, alan bilgisini farklı öğrenme düzeylerinden oluşan hedef kitlesine uygun yöntem ve teknikleri kullanarak öğrenme sürecini inşa eden kişidir.
Öğrenme sürecinin planlanması, tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi aşamaları bu yöntem ve tekniklere göre şekillenir. Dolayısıyla öğretmenin öğretim yöntem ve tekniklerine yönelik bilgisi, ilgisi ve arayışları öğrenme sürecinin başarısını etkilemektedir. Bu açıdan özellikle öğrenme yaklaşımlarının, hedef kitle ihtiyaçlarının ve yeterliliklerin dinamik bir süreç dâhilinde geliştiği günümüz eğitim dünyasında, öğretmenin yöntem ve tekniklere ilişkin gelişmeleri yakından takip etmesine katkı sağlayacak çalışmalara ihtiyaç vardır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri programında bu alana dair müktesebatın öğretmenlerin istifadesine sunulması, öğretmenlerin bu alanla ilgili teorik birikim sahibi olması, yeni yöntem ve teknikleri derslere ve kazanımlara uyarlayabilmesi ve bu alanda yeni ürünler ortaya koyabilmesi amaçlanmaktadır.
Tarih | Seminer | Saat | Seminerci |
25 Ağustos 2022 | Öğretimde Yöntem ve Teknik Kavramları | 09:30-11:00 | Mustafa Yılmaz |
25 Ağustos 2022 | Örneklerle Yöntem ve Teknikler-I | 11:30-13:00 | Mustafa Yılmaz |
25 Ağustos 2022 | Örneklerle Yöntem ve Teknikler-II | 14:00-15:30 | Mustafa Yılmaz |
25 Ağustos 2022 | Atölye Çalışması | 16:00-17:30 | Mustafa Yılmaz |
Telegram kanalımıza abone olarak etkinliklerimizden anında haberdar olabilirsiniz.