TÜRKİYE "DEĞER"LERİNİ ÖDÜLLENDİRDİ

Milli Eğitim Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Kültür Daire Başkanlığı ve Ensar Vakfı Değerler Eğitimi Merkezi (DEM) işbirliğiyle düzenlenen ve bu yıl "sabır" temasının işlendiği 7. Türkiye Değer Ödülleri sahiplerini buldu. Düzenlenen törende 6 öğrenci değer, 10 öğrenci ise eser kategorisinde ödül aldı.

Değerler Eğitimi Merkezi
  • PAYLAŞ

Bu yıl SABIR temasıyla 7.’si gerçekleştirilen Türkiye Değer Ödülleri töreninde ortaokul seviyesinden 3, lise seviyesinden 3 olmak üzere toplam 6 öğrenci “Değer Ödülü” kategorisinde; 10 öğrenci de “Eser Ödülü” kategorisinde ödüllerini aldı. Grand Cevahir Otel ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen törende ayrıca, değer ödülü almaya hak kazanan öğrencilerin, günlük hayatları içindeki başarı öykülerini onların haberi olmaksızın değerlendirmeye taşıyarak ödül almalarını sağlayan 6 öğretmene de ödül verildi.

Törende konuşan Ensar Vakfı Genel Kurul Üyesi Bilal Erdoğan, bu yıl öğrencilerin öğretmenleriyle birlikte gönüllü olarak böyle bir yarışmaya katılmasının güzel bir örnek teşkil ettiğine inandığını söyledi. Yarışmaya bu yıl 43 bin eserin başvurduğuna dikkat çeken Bilal Erdoğan, “Sahip olduğumuz değerleri çocuklara genç yaşta aşılayarak çok büyük bir iş yapmış oluruz. Değerleri yaşatmak, onları yaşayanların tecrübesine başvurmaktan geçiyor” dedi.

Ensar Vakfı Genel Başkanı İsmail Cenk Dilberoğlu ise konuşmasında Türkiye Değer Ödülleri projesinin 7 yıl önce doğduğunu belirterek, şunları söyledi:

“Milli ve manevi değerlere bağlı bir nesil yetiştirmek için faaliyet gösteriyoruz. Bize ait olan, bizi biz yapan doğruluk, kardeşlik, cesaret, sabır gibi değerleri anlatacağımız bir proje geliştirmek istedik. Ödül projesine önce İstanbul’da başladık. Bugün tüm Türkiye’de hayat buldu. Bu yıl Türkiye genelinde toplam 43 bin eser jürimize ulaştı.”

AMAÇ FARKINDALIK OLUŞTURULMASI

Türkiye Değer Ödülleri ile gelecekte ülkemize yön verecek genç öğrencilerde ahlaki değerler açısından farkındalık oluşturmak amaçlanıyor. Öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimlerine destek olmak, kendilerine ve topluma yarar sağlayacak temel değerleri aşılamak hedefler arasında. Ayrıca “Değer Ödülü” kategorisinde ödül kazanan öğrencilerin, yakın çevrelerine ve arkadaşlarına rol model olmalarını sağlayarak, okullarda “değerler” kavramı üzerinden gündem oluşturmak ise bir diğer amaç.

Tüm orta ve lise seviyesinde okulların katılım sağlayabildiği Türkiye Değer Ödülleri, “değer” ve “eser” olarak iki kategoride veriliyor.  Öğrenciler, değer kategorisine doğrudan başvuru yapamıyor. Adaylar, öğretmenler ve okul yönetiminin değerlendirmeleri sonucu belirleniyor. Eser kategorisi ise kendi içinde hikaye, karikatür, resim, kısa film ve şiir olmak üzere 5 dalda değerlendiriliyor.

Türkiye Değer Ödülleri’nin ilki 2011-2012 eğitim öğretim yılında “doğruluk” temasıyla verilmişti. Ödüllerin ikincisi “birlik, beraberlik ve kardeşlik”, üçüncüsü “adalet”, dördüncüsü “yardımseverlik”, beşincisi “sorumluluk” ve altıncısı ise “cesaret” temasıyla sahiplerini bulmuştu.

 

  • PAYLAŞ