Türkiye’de din öğretimi sıklıkla ihtiyaç olup olmaması ve amaçları bağlamında tartışılmıştır. Bu çerçevede lisans programları üzerinden yürütülen tartışmalar hâlen sürse de son yıllarda açılışları hız kazanan İlahiyat ve İslami İlimler Fakültesi sayısı 100’ü aşmıştır. Lisans düzeyinde gerçekleşen bu niceliksel artış, lisansüstü eğitime de yansımaya başlamıştır. Birçok üniversite bünyesindeki enstitülerde ilahiyat alanında (Temel İslam Bilimleri, Felsefe ve Din Bilimleri, İslam Tarihi ve Sanatları) lisansüstü programlar açılmaktadır. Bu kitapta, üniversite sistemi içerisinde bilimsel bilgi üretimi ve uzmanlaşma başta olmak üzere önemli bir beklentiye karşılık gelen lisansüstü eğitimin -ilahiyat alanı- özelinde tarihsel süreci, mevcut durumu ve sorunları ele alınmıştır.