Din eğitiminin örgün eğitim içerisinde kendisine yer bulmasıyla birlikte ortaokul ve liselerde “Kur’an-ı Kerim ve Hz. Peygamberin Hayatı” dersleri isteğe bağlı seçmeli olarak tanımlanmıştır. Bu derslerin haftalık ders saatleri, hangi sınıflarda yer alacağı ve seçim sürecinin nasıl olacağı konusunda yapılan çalışmalara ilişkin Ensar Vakfı’nın değerlendirme ve görüşlerini bu sonuç raporundan okuyabilirsiniz.
Ülkemiz, demokrasi, insan hakları, hak ve özgürlükler gibi birçok alanda önemli gelişmeler kat etmektedir. Özellikle eğitim öğretimle ilgili yapılan düzenleme ve kanun değişiklikleri ile yeni anayasa hazırlama sürecinde olduğumuz şu günlerde bir sivil toplum kuruluşu olarak uzmanlık alanımızla ilgili konularda değerlendirme ve önerilerimizi paylaşmayı önemli görüyoruz.
Öncelikle yapılan kanuni düzenlemelerle zorunlu ve kesintisiz eğitimin, kesintili olarak uygulanmasına yönelik değişiklik, büyük bir toplumsal talebe karşılık geldiğinden dolayı son derece önemli bir adım olarak değerlendirilmektedir. Ayrıca zorunlu eğitimin sekiz yıldan on iki yıla çıkarılmış olması da, gençlerimizin daha fazla eğitim almasına fırsat vermesi ve Türkiye’nin 2023 vizyonu ile uyumlu olması açısından da olumlu bir gelişmedir. Üniversiteye girişte katsayı engelini kaldırarak eğitimde fırsat eşitliğine imkan veren düzenleme de ayrıca takdirle karşılanmaktadır.
Bununla birlikte kabul edilen eğitim kanunu, Türkiye’de uzun yıllardır sürekli bir tartışma alanı olarak kamuoyunu meşgul eden isteğe bağlı din eğitimi konusunda da tarihi bazı düzenlemeler içermektedir. Ülke insanının sağlıklı bir din eğitimini örgün eğitim içerisinde alabilmesinin önünü açan ve isteğe bağlı seçmeli ders olarak ortaokul ve lisede istifade edebilmesine imkan sağlayan “Kur’an-ı Kerim ve Hz. Peygamberimizin Hayatı” derslerinin kanunda özel olarak zikredilmiş olması, ayrıca İmam Hatip Liselerinin orta kısımlarının da bu çerçevede kanuni bir düzenleme ile açılması önemli kararlardır.