İstatistiklerle Türkiye'de Din Eğitimi Araştırmaları Projesiyle Cumhuriyet Dönemi boyunca din eğitimi alanında yaşanan gelişmelerin sayısal veriler üzerinden derlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma projesinin bir çıktısı olarak "Örgün ve Yaygın Din Eğitiminin 100 Yılı Raporu" Cumhuriyetin ilk 100 yılında Türkiye’de örgün ve yaygın din eğitimi uygulama alanlarında yaşanan değişim ve dönüşümün kurum, personel, öğrenci ve mezun sayıları ve benzeri boyutlarıyla istatistiksel olarak ortaya konulması ve analiz edilmesi hedeflenmiştir. Örgün din eğitimi kapsamında; İmam Hatip Okulları, zorunlu ve seçmeli din derslerine ilişkin sayısal veriler derlenmiştir. Yaygın din eğitimi kapsamında ise Kur’an kursları ve camiler gibi Diyanet İşleri Başkanlığının hizmet alanlarına giren konulara ilişkin sayısal verilere yer verilmiştir.
Devlet ve kurum arşivleri, resmi kurum raporları ve çevrimiçi veritabanları gibi farklı kaynaklarda yer alan verilerin toplanarak ve doğrulamaları yapılarak “din eğitimi” teması üzerinden derlenmiş olması bu çalışmayı farklı ve değerli kılmaktadır.