RAPORLAR

21. Yüzyıl Becerileri Işığında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programlarının Analizi

Mahmut Zengin, İbrahim Hızıroğlu
Eylül 2025

“21. Yüzyıl Becerileri Işığında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programlarının Analizi” başlıklı bu çalışma, Türkiye’nin eğitim politikalarındaki güncel dönüşümleri ve bunların programlara yansımalarını DKAB programları özelinde akademik bir bakış açısıyla ele almaktadır. Çalışma, uluslararası P21 (Partnership for 21st Century Learning) çerçevesini referans alarak, 2018 ve 2024’te güncellenen ilköğretim ve ortaöğretim DKAB programlarını karşılaştırmalı biçimde analiz etmektedir. Araştırmada, temel yaklaşımlar, amaçlar, kazanımlar ve ölçme-değerlendirme gibi ögelerin söz konusu becerileri ne ölçüde içerdiği programlar arasındaki farklılıklar da dikkate alınarak ortaya konulmaktadır. Araştırma, programların hangi beceri alanlarına daha fazla odaklandığını ve hangi alanların geliştirilmeye açık olduğunu somut verilerle göstermesi açısından büyük önem taşımaktadır.